مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 06:502021-12-29پزشكي

آنفلوآنزای مرغی در همدان ثبت نشده است


مدیر کل دامپزشکی استان همدان نسبت به شیوع آنفلوآنزای مرغی در خاورمیانه هشدار داد و گفت: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی احتمال شیوع این ویروس دور از انتظار نیست.

- دکتر محمودرضا رسولی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هر سال با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی احتمال شیوع ویروس آنفلوآنزای پرندگان وجود داد که با اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه تا کنون درگیر این ویروس نشده ایم.

وی افزود: بیش از 50 مورد اقدامات پیشگیرانه علیه ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک اقدام به نمونه گیری با استفاده از کیت تشخیصی در آزمایشگاه دامپزشکی کرده که خوشبختانه تا کنون هیچ موردمثبتی گزارش نشده است.

رسولی خاطرنشان کرد: با مجموعه استانداری و فرمانداری ها برنامه ریزی های لازم در این راستا انجام شده است همچنین با همکاری مجموعه محیط زیست پرندگان آبزی و کنار آبزی تالاب ها مورد پایش قرار داده می شوند.

وی به شهروندانی که پرنده در منزل نگهداری می کنند، هشدار داد و گفت: از هم غذا شدن پرندگان آزادزی با پرندگانشان خودداری کنند چرا که در صورت وجود ویروس، احتمال انتقال به پرنده خانگی وجود داشته که به این ترتیب قابلیت انتقال این ویروس در جامعه انسانی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزای مرغی در همدان ثبت نشده است

آنفلوآنزای مرغی در همدان ثبت نشده است