مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 06:252021-12-29بين الملل

کره شمالی در 2022 آزمایش هسته ای انجام می دهد


یک اندیشکده در پایتخت کره جنوبی ارزیابی کرد، کره شمالی احتمالا قبل از برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا در سال 2022 دست به آزمایشی هسته ای یا آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما با هدف اعمال فشار بر واشنگتن خواهد زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از نوامبر 2017 تاکنون از اجرای آزمایش هسته ای یا آزمایش موشک بالستیک قاره پیما خودداری کرده اما بر اساس پیش بینی انستیتوی مطالعات سیاسی آسان برای سال 2022، احتمالا این تعلیق خودخواسته را در سال پیش رو با هدف جلب توجه واشنگتن قبل از آن رخداد سیاسی مهم خواهد شکست.

این انستیتو به این احتمال اشاره کرد که کره شمالی در بازه بین ماه مه و نوامبر سال آینده میلادی تمرکز بیشتری بر تحریکها به جای گفتگو پیدا کرده و در این بازه رو به قدرت نمایی بیاورد.

ماهه مه قرار است دولت جدیدی در سئول آغاز به کار کند.

همچنین طبق این گزارش، پیونگ یانگ احتمالا بعد از دست زدن به آزمایش یک موشک بالستیک جدید پرتابی از زیردریایی و یک موشک مافوق صوت در اوایل سال جاری میلادی، به سراغ پرتاب موشکهای سریعتر و دوربردتر یا راه اندازی یک زیردریایی جدید با هدف تشدید تنشهای نظامی در شبه جزیره کره خواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی در 2022 آزمایش هسته ای انجام می دهد

کره شمالی در 2022 آزمایش هسته ای انجام می دهد