مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 08:052021-12-28فرهنگي

پایان مرمت حمام «خان» در بازار کاشان


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از پایان عملیات مرمت تزیینات حمام تاریخی «خان» یا حمام «رازقیه» در راسته اصلی  بازار بزرگ این شهر خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از پایان عملیات مرمت تزیینات حمام تاریخی خان یا حمام رازقیه در راسته اصلی  بازار بزرگ این شهر خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: حمام خان در سال 1187 هجری قمری ساخته شده که با توجه به وضعیت مناسب ساخت و استحکام اولیه، توانسته در مقابل زلزله سال 1192 هجری قمری مقاومت کند و معماری غنی و تزیینات ارزشمند آن از آسیب محفوظ مانده است.

وی گفت: نقاشی های حمام خان ، ماهیت تصویری و داستانی دارد که در اسپرهای هشتی ورودی این اثر تاریخی رسم شده و مربوط به تصویرهایی از خمسه نظامی گنجوی همچون ماجرای بهرام گور است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در مورد اهمیت مرمت بنا، تصریح کرد: با توجه به موضوع تصویرها، شدت تخریب و آسیب های موجود در آنها، اجرای این طرح در پروژه های مرمت تزیینات وابسته به معماری آثار تاریخی جایگاه ویژه ای دارد که توسط استاد مرتضی شبانی اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مرمت حمام «خان» در بازار کاشان

پایان مرمت حمام «خان» در بازار کاشان