مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 06:102021-12-27ورزشي

معبد آناهیتا مستندنگاری سه بُعدی می شود


به گفته مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتای کنگاور، گروه باستان شناسی دانشگاه ساپینزا رم طی یک تا دو ماه آینده دوباره به کرمانشاه خواهند آمد تا کار مستندنگاری سه بعدی و فتوگرامتری از معبد آناهیتا را انجام دهند.

- مرتضی گراوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سفر کاری کارلو چرتی باستان شناس ایتالیایی به کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته گروه هفت نفره باستان شناسی از دانشگاه ساپینزا رم به سرپرستی کارلو چرتی مطالعات باستان شناسی را در معبد آناهیتا آغاز کردند و قرار بود که این مطالعات طی چند سال ادامه پیدا کند.

وی افزود: طبق آخرین رایزنی های صورت گرفته قرار شد این تیم باستان شناسی در هفته های اخیر به کرمانشاه سفری داشته باشند و فعالیت های باستان شناسی خود را در معبد آناهیتا ادامه دهند، اما متاسفانه تنها برای کارلو چرتی سرپرست گروه ویزا صادر شد.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا ادامه داد: در نهایت این باستان شناس ایتالیایی چند روز قبل به کرمانشاه سفر کرد و بازدیدهایی را از مجموعه جهانی بیستون، تاق بستان، معدن تاریخی چل مران و .

داشت.

وی اعلام کرد: طبق تفاهم نامه ای که با دانشگاه ساپینزا رم منعقد شده، فعالیت های این گروه باستان شناسی طی چندسال علاوه بر معبد آناهیتا در تعداد دیگری از آثار تاریخی استان بویژه آثاری که در محور ساسانی قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معبد آناهیتا مستندنگاری سه بُعدی می شود

معبد آناهیتا مستندنگاری سه بُعدی می شود