مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 08:202021-12-26اقتصادي

50 درصد پارک جنگلی قاین در پاییز بی توجهی مسئولان به خزان همیشگی می رود


پارک جنگلی قاین به دلیل خشکسالی در معرض نابودی قرار گرفته و در صورت تامین نشدن آب مورد نیاز برای این پارک 50 درصد درختان آن تا سال 1401 خشک خواهد شد.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها: پارک جنگلی شهرستان قاین یکی ازبهترین پارکهای جنگلی درخراسان جنوبی است، این پارک در مجاورت قلعه کوه قاین و مزار شهدای گمنام جبل النور واقع شده تا بیش از بیش دیدنی تر باشد.

اما چند سالی است، به دلیل خشکسالی های پی در پی و البته نبود منبع آب کافی برای آبیاری درختان این پارک، خزان به جانشان افتاده و روند فعلی در آبیاری و توجه به آن نشان می دهد انگار قرار نیست که بهار به این جنگل برسد.

طرح این پارک با وسعت 117 هکتار دارای 85 هکتار فضای سبز است که عملیات اجرایی آن از سال 1380 آغاز شد، طرحی که در آن 45 هکتار از اراضی پارک برای آبیاری قطره ای آماده شد، اما انگار این لوله کشی ها فقط صرف هزینه بوده است چرا که تنها چاه تامین آب این جنگل به خشکی رسیده و دیگر نمی توان از آن برای آبیاری درختان استفاده کرد.

از آنجایی که مالکیت این پارک در اختیار منابع طبیعی است، شرایط به وجود آمده برای درختان این پارک را رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین این طور تشریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر دبی آب چاهی که درختان پارک جنگلی را از آن تامین می کردیم کاهش، و به 3 لیتر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد پارک جنگلی قاین در پاییز بی توجهی مسئولان به خزان همیشگی می رود

50 درصد پارک جنگلی قاین در پاییز بی توجهی مسئولان به خزان همیشگی می رود