مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 07:252021-12-26فرهنگي

مرور تاریخ پنج هزارساله خط و نگارش در شبکه چهار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مستند تاریخچه پنهان نگارش - The secret history of writing که تاریخ پنج هزارساله نگارش و خط را روایت می کند، - مجموعه مستند دو قسمتی جدید تاریخچه پنهان نگارش در قالب چهارسوی علم روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مستند تاریخچه پنهان نگارش - The secret history of writing که تاریخ پنج هزارساله نگارش و خط را روایت می کند، محصول 2020 انگلستان است و یکشنبه 5 و دوشنبه 6 دی ماه ساعت 22 پخش می شود.

این مستند جذاب و تماشایی ترکیبی از هنر و تاریخ است و روایت دلنشین از ابداع اولین خط ها در تمدن های بین النهرین و مصر و رسیدن به صنعت چاپ در اروپا تا قرن بیستم.

همچنین به بررسی خط به عنوان ابزار سیاسی در چند کشور دنیا می پردازد.

لیدیا ویلسون با مورخان و خوشنویسان صحبت می کند تا اختراع و اساس سیستم های نوشتاری اولیه، تأثیر مواد نوشتاری بر فرهنگ نوشتاری در طول زمان و تغییرات در نوشتار ناشی از ایدئولوژی و فناوری در قرن بیستم را ردیابی کند.

تاریخچه پنهان نگارش به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما، 5 و 6 دی ماه ساعت 22 پخش و روز بعد در ساعت های 2 بامداد 7و 15 تکرار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرور تاریخ پنج هزارساله خط و نگارش در شبکه چهار

مرور تاریخ پنج هزارساله خط و نگارش در شبکه چهار