مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 18:352021-12-25سياسي

اعتبارات برای ثبت جهانی هگمتانه جذب شود


استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید برنامه های لازم در این راستا با حفظ پیاده راه و محدوده بازار سنتی اجرایی شود، تصریح کرد: اعتبارات لازم برای ثبت جهانی هگمتانه جذب شود.

- به گزارش، علیرضا قاسمی فرزاد عصر شنبه در نشست بررسی ثبت جهانی هگمتانه مطرح کرد: محوطه تاریخی هگمتانه با توجه به قابلیت و ظرفیت هایی که دارد باید پیش از این در فهرست آثار جهانی قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه هگمتانه خشت و بنای تاریخ و تمدن ایران است و باید زمینه های ثبت جهانی آن فراهم شود، تاکید کرد: مشکلاتی که در راه جهانی شدن این اثر قرار دارد قابل برطرف شدن است.

استاندار همدان با بیان اینکه قرار گرفتن آرامگاه بوعلی و باباطاهر، مسجد جامع و بافت قدیمی، تاریخی و معماری بازار همدان نیز از ویژگی های پرونده ثبت جهانی هگمتانه است، خاطرنشان کرد: حمایت از بافت قدیمی همدان و بازار سنتی باید مورد توجه میراث فرهنگی قرار گیرد.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: برخی از صنوف بازار همدان در پیرامون محوطه تاریخی هگمتانه قدیمی، آلاینده و سرو صدا هستند و باید چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه منظر تاریخی هگمتانه باید با ویژگی محیط های تاریخی سازگار باشد و وجود برخی از مشاغل در اطراف آن زیبنده نیست، افزود: میراث فرهنگی در اطراف بناهای تاریخی معماری سنتی ایرانی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات برای ثبت جهانی هگمتانه جذب شود

اعتبارات برای ثبت جهانی هگمتانه جذب شود