مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 12:352021-12-25بين الملل

مروری بر 28 اثر مکتوب درباره «کربلای4»


ناکامی عملیات کربلای4، تاوان پیروزی فاو و شکسـت امریکـا در جریان مک فارلین بود و امریکا با دادن اطلاعات دقیق، از شکست استراتژیک دیگری برای عراق جلوگیری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پــس از 10 مــاه بســـیج امکانـــات و مقـــدورات کشـــور و اســـتفاده از تبلیغـــات گسترده و وسیع مبنی بــر تعییـن سرنوشـت جنـگ در شـرایطی کـه منـابع صنعتـی و اقتصـادی و مراکــز آب و بــرق کشــور هــدف بمبــاران شــدید و گســترده دشــمن قــرار داشــت، عملیــات کربــلای 4 در تــاریخ 1365/10/3 بــا چـــهار قـــرارگـــاه بـــه نام های نجف، قدس، کربلا و نوح آغاز شد.

این عملیات بـ ه دلیـل لـو رفـتن محورهای حمله، بیش از چند ساعت ادامه نیافت و فرماندهان که به آگـاهی و هوشیاری دشمن پی بردند، از ادامه عملیـات جلـوگیری کردنـد.

بـه نظـر می رسید، ناکامی عملیات کربلای4، تاوان پیروزی فاو و شکسـت امریکـا در جریان مکفارلین بود و امریکا با دادن اطلاعات دقیق، از شکست استراتژیک دیگری برای عراق جلوگیری کرد.

با فرار رسیدن سالروز عملیات کربلای4 مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بر آن شده است تا پژوهش های صورت گرفته در رابطه با این عملیات را که در قالب کتاب توسط این مرکز منتشرشده معرفی نماید و شرح مختصری از هرکدام ارائه نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر 28 اثر مکتوب درباره «کربلای4»

مروری بر 28 اثر مکتوب درباره «کربلای4»