مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 09:202021-12-25پزشكي

ریشه وسواس چیست؟


برای اینکه بدانید چرا اختلال وسواس در فرد شکل می گیرد و ریشه و علت آن به چه چیزی بر می گردد، این مقاله را بخوانید تا به جواب سوال های بالا برسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی، وسواس یک اختلال روانی شایع است که تحقیقات زیادی را در علم روانشناسی به خود اختصاص داده است و خوشبختانه درمان های مؤثر و کاربردی زیادی نیز برای آن طراحی شده است.

اما این اختلال چرا در فرد شکل می گیرد؟ ریشه و علت آن به چه چیزی بر می گردد؟ آیا این اختلال قابل پیشگیری است؟ این مقاله را بخوانید تا به جواب سوال های بالا برسید.

وسواس چیست؟ اختلال وسواس فکری عملی ([Obsessive Compulsive Disorder ) یک اختلال شناخته شده روانی است که در آن شخص افکار خاصی را به طور مداوم تجربه می کند و از غیر منطقی بودن آن با خبر است اما نمی تواند آن را متوقف کند(Obsessions) یا خود را ملزم به انجام اعمالی تکراری می بیند که لزومی به انجام آن ها نیست (Compulsions) و در برخی مواقع نیز هم افکار و هم اعمال تکراری فرد را گرفتار می کند.

تشخیص اختلال وسواس فکری عملی در آخرین نسخه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) ملاک های زیر برای تشخیص وسواس آمده است (این بخش برگرفته از DSM-5 است): الف.

داشتن وسواس فکری، یا عملی یا هردو: وسواس های فکری به وسیله (1) و (2) تعریف می شوند: 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه وسواس چیست؟

ریشه وسواس چیست؟