مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 06:352021-12-25پزشكي

تردیدها درباره اثربخشی واکسن ها در برابر «امیکرون»


تعداد فزاینده ای از تحقیقات اولیه نشان می دهد که واکسن های کووید-19 مورد استفاده در بیشتر نقاط جهان تقریباً هیچ دفاعی در برابر ابتلا به نوع بسیار مسری امیکرون ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تودی آنلاین، تعداد فزاینده ای از تحقیقات اولیه نشان می دهد که واکسن های کووید-19 مورد استفاده در بیشتر نقاط جهان تقریباً هیچ دفاعی در برابر ابتلا به نوع بسیار مسری امیکرون ندارند.

به نظر می رسد هنوز هم همه واکسن ها درجه قابل توجهی از محافظت در برابر بیماری های جدی ناشی از امیکرون را فراهم می کنند که مهم ترین هدف است.

اما به نظر می رسد، تنها واکسن های فایزر و مدرنا و آن هم زمانی که توسط یک دز تقویت کننده بروزرسانی می شوند، به نظر می رسد که موفقیت اولیه در متوقف کردن عفونت ها را دارند و این درحالیست که این واکسن ها در بیشتر نقاط جهان در دسترس نیستند.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که سایر واکسن ها از جمله واکسن های جانسون اند جانسون و آسترازنکا و واکسن های تولید شده در نشان داد، واکسن آسترازنکا هیچ توانایی در متوقف کردن سویه امیکرون  شش ماه پس از واکسیناسیون را ندارد؛ 90 درصد از افراد واکسینه شده در هند این واکسن را با نام تجاری Covishield دریافت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تردیدها درباره اثربخشی واکسن ها در برابر «امیکرون»

تردیدها درباره اثربخشی واکسن ها در برابر «امیکرون»