مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 05:502021-12-25اقتصادي

اصلاحات تدریجی اما پیوسته


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نتایج تغییر مسیر اقتصاد کشور در دولت جدید کم کم نمایان می شود که تغییر مسیر تورم در آذرماه و ایجاد بیش از 200 هزار شغل طی همین مدت کوتاه از آن جمله است.

- کاهش تورم به معنای ارزان شدن کالا ها نیست، لکن نخستین اقدام برای کنترل گرانی ها آن است که نخست سرعت افزایش قیمت ها کند شود و به مرور این روند ادامه یابد به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نتایج تغییر مسیر اقتصاد کشور در دولت جدید کم کم نمایان می شود که تغییر مسیر تورم در آذرماه و ایجاد بیش از 200 هزار شغل طی همین مدت کوتاه از آن جمله است.

دولت سیزدهم که در شرایط دشواری سکان قوه مجریه را در دست گرفته بود، اقدامات قابل توجهی را برای بهبود وضعیت عمومی اقتصاد کشور انجام داده که نتایج آن در کمتر از چهار ماه به تدریج در حال نمایان شدن است.

تورم نقطه به نقطه که در ماه های پایانی دولت تدبیر و امید به 55 درصد رسیده بود، در کنار وضعیت آشفته استقراض دولت از بانک مرکزی و حجم عظیم نقدینگی تولید شده و همچنین اختلال در عرضه کالا های مورد نیاز مردم، همگی چشم انداز نامناسبی پیش روی کشور ترسیم کرده بودند، با این حال دولت جدید توانست با اتخاذ تصمیم هایی دشوار، تغییراتی در ریل گذاری اقتصاد کشور بوجود آورد و قطار اقتصاد را کم کم به مسیر اصلی نزدیک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاحات تدریجی اما پیوسته

اصلاحات تدریجی اما پیوسته