مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 05:252021-12-25پزشكي

آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این طرح تعداد 500 هزار قطعه از طیور روستایی واکسینه خواهند شد و عملیات واکسیناسیون جمعیت هدف طیور بومی در کل استان به صورت رایگان .

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این طرح تعداد 500 هزار قطعه از طیور روستایی واکسینه خواهند شد و عملیات واکسیناسیون جمعیت هدف طیور بومی در کل استان به صورت رایگان و توسط بخش دولتی انجام می شود.

دکتر محمدکریم پورمند در گفت وگو با ایسنا گفت: بیماری نیوکاسل از جمله بیماریهای ویروسی و مهم در صنعت طیور است که کنترل آن نیازمند واکسیناسیون به موقع و موثر، نظارت و گزارش سریع بیماری می باشد.

وی افزود: این بیماری بسیار واگیر و خطرناک است و در صورت شیوع، کنترل آن بسیار هزینه بر، دشوار و نیازمند اقدامات قرنطینه ای می باشد از نشانه های این بیماری می توان به علائم تنفسی، گیجی سر، فلجی بال و پا، اسهال، لرزش و کاهش تخم مرغ اشاره کرد.

دکتر پورمند اظهار کرد: در این راستا طی طرحی به مدت 3 ماه تعدادی حدود 500 هزار قطعه از طیور بومی و روستایی در استان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل

آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل