مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 01:202021-12-24پزشكي

رمدسیویر در بستری نشدن افراد واکسینه نشده موثر است


یک مطالعه جدید نشان می دهد که داروی رمدسیویر ضد ویروسی می تواند برای بیماران کرونایی واکسینه نشده به صورت سرپایی تجویز شود تا در بیمارستان بستری نشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وب مِد، در این مطالعه، محققان از سپتامبر 2020 تا آوریل 2021، 562 فرد واکسینه نشده را مورد مطالعه قرار دادند.

این مطالعه نشان داد که خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در شرکت کنندگانی که رمدسیویر دریافت کرده اند، 87 درصد کمتر از شرکت کنندگانی است که دارونما دریافت کرده بودند.

همه شرکت کنندگان به دلیل سن شأن (بیش از 60 سال) یا به دلیل داشتن یک بیماری زمینه ای مانند دیابت یا چاقی، در معرض خطر بالای ابتلاء به کووید 19 شدید بودند.

با این حال محققان هشدار می دهند یافته ها بر اساس داده های جمع آوری شده قبل از افزایش سویه دلتا در تابستان گذشته یا افزایش سویه اومیکرون در اواخر سال میلادی کنونی است.

نتایج مطالعه جدید می گوید این دارو می تواند برای دور نگه داشتن افراد واکسینه شده و همچنین افراد واکسینه نشده از بیمارستان مفید باشد.

رمدسیویر می تواند برای بیماران مبتلا به کووید 19 در بخش هایی از جهان که واکسن ندارند یا برای بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، موهبتی بزرگ باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمدسیویر در بستری نشدن افراد واکسینه نشده موثر است

رمدسیویر در بستری نشدن افراد واکسینه نشده موثر است