مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 11:252021-12-24بين الملل

فارن پالسی: عربستان به مرکز مواد مخدر در خاورمیانه تبدیل شده است


یک نشریه آمریکایی نوشت که در سایه اقدامات ولی عهد سعودی برای تغییر فرهنگ و باورهای جامعه این کشور، میزان مصرف مواد مخدر در عربستان سعودی به سرعت افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی به سفارش سعودی ها تولید و روانه عربستان سعودی می شود.

چندی پیش یک کارگاه تولید کپتاگون متعلق به تروریست های سوریه در استان حلب کشف شده بود که تروریست ها مواد تولیدی را به عربستان سعودی ارسال می کردند.

در خلال بحران سوریه نیز تروریست ها از این مواد روانگردان در حملات خود استفاده می کردند تا بتوانند در درگیری ها دوام بیاورند.

فارن پالسی سپس نوشت که عمده نگرانی مقامات سعودی از ناحیه فراوانی مصرف کپتاگون است، به طوریکه دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل (UNODC) در گزارشی گفته که بین سال های 2015 تا 2019 نیمی از کپتاگون کشف شده در خاورمیانه در عربستان سعودی بوده است.

طبق گزارش این نشریه، تقاضای مصرف کپتاگون در عربستان سعودی علی رغم افزایش سرگرمی ها و تلاش برای تغیر بافت سنتی جامعه افزایش یافته و همزمان درخواست ها برای حشیش و قات نیز زیاد شده است.

مقامات سعودی امید داشتند که با تحول در جامعه و کنار گذاشتن سنت های قدیمی و افزایش سرگرمی ها از میزان مصرف مواد مخدر کاسته شود، اما نتایج مورد انتظار برآورده نشده، بلکه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارن پالسی: عربستان به مرکز مواد مخدر در خاورمیانه تبدیل شده است

فارن پالسی: عربستان به مرکز مواد مخدر در خاورمیانه تبدیل شده است