مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 13:352021-12-22سياسي

ائمه جمعه باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند


ائمه جمعه علاوه برداشتن فقاهت و تسلط بر آیات قرآن و سخنان اهل بیت(ع)، باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند.

- ، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان و ائمه جمعه استان همدان با بیان جایگاه نماز جمعه در نشر معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) گفت: یکی از موهبت های نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری نماز جمعه در گوشه و کنار میهن اسلامی می باشد که فرصت های خوبی برای بیان احکام و معارف الهی و آگاهی نمودن اقشار مختلف جامعه نسبت به مسائل و موضوعات مهم منطقه و جهان اسلام و که توانست نیروهای مردمی را برای رفع مشکلات و دفع توطئه های دشمنان بسیج کند.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به اهمیت جایگاه ائمه جمعه افزود: ائمه جمعه علاوه برداشتن فقاهت و تسلط بر آیات قرآن و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند، تا مطالب بروز و مطابق با نیازهای جامعه برای مردم بیان کنند و مشکلات جامعه و دردهای مردم را بیان کند و خواسته آنها را به مسئولان برسانند و در چارچوب شرع و قانون مطالبه گری کنند.

وی در ادامه تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به عنوان عالی ترین منابع برای خطبه های نماز جمعه در زمان کنونی نام برد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائمه جمعه باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند

ائمه جمعه باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند