مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 09:202021-12-22بين الملل

جزییات شمار پایگاه ها و نیروهای آمریکایی در عراق


یک وبگاه عراقی از حضور نیروهای آمریکایی در بیش از 11 پایگاه واقع در شش استان این کشور خبر داد و جزییاتی از شمار نیروهای رزمی و آموزشی آمریکایی را فاش کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بیش از 19 سال از حضور آمریکا در عراق می گذرد که در این مدت از اماکن حساس پایتخت، بغداد و استان ها بهره برداری کرده و از آن ها به عنوان پایگاه های نظامی و عملیاتی خود استفاده می کند.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه ، صحبت در خصوص پایگاه ها و نیروهای آمریکایی، مقامات امنیتی و رسمی دولت  عراق را آزار می داد، امری نیازمند تلاش برای جستجو و تحقیق از طریق اطلاعاتی بود که منابع مختلفی در اختیار داشتند، بنابراین نتایج قبل از عقب نشینی و آنچه که آمریکا پس از عقب نشینی برای آن آماده کرده، ترسناک بود.

طارق الربیعی کارشناس امنیتی، قصد استقرار 1500 سرباز آمریکایی در مرزهای عراق و سوریه  را فاش و تصریح کرد: اعلامیه اخیر ناتو حاکی از طرح افزایش تعداد مربیان نظامی از 500 به 4 هزار نفر است، در حالی که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق حدود 8 هزار سرباز مستقر در پایگاه های ناشناخته است.

وی افزود که بیش از 11 پایگاه نظامی آمریکا در شش استان عراق وجود دارد که عبارتند از دو پایگاه در بغداد، یک پایگاه در موصل، سه پایگاه در منطقه کردستان، دو پایگاه در کرکوک ، دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات شمار پایگاه ها و نیروهای آمریکایی در عراق

جزییات شمار پایگاه ها و نیروهای آمریکایی در عراق