مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 10:052021-12-21فرهنگي

سوریه میزبان هنرمندان نگارگر قمی


جمعی از نگارگران و خطاطان قمی با هماهنگی رایزن فرهنگی ایران در سوریه، آثار خود را در موزه های تجسمی شهر دمشق سوریه به نمایش گذاشتند.

- مصطفی مداح نظری مدیر گروه هنری نیهور استان قم در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: این گروه به دعوت سید حمیدرضا عصمتی رایزن فرهنگی ایران در سوریه طی 10 روز گذشته آثار خود را در معرض دید علاقمندان سوری قرار داده است.

وی بیان کرد: این آثار  در رشته های نگارگری، تذهیب، تشعییر، گل و مرغ و خطاطی ارائه شد ه است.

مدیر گروه هنری نیهور افزود: لیلی عظیمی فهیم، زهره خالقی، زهرا شاقلانی و عبدالله عبدالله زاده از هنرمندانی استان قم هستند که در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش گذاشتند.

وی برگزاری ورکشاپ و کارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه های این هنرمندان ذکر کرد تا علاقه مندان به هنر ایرانی در کشور سوریه بتوانند با سبک و چگونگی خلق آثار آشنا شوند.

  مداح نظری خاطرنشان کرد: این رویداد هنری و فرهنگی بار دیگر پس از وقفه ای 10 ساله از سر گرفته شده تا رابطه دو کشور در عرصه های فرهنگی و هنری نیز استحکام بیشتری پیدا کند.

  وی ادامه داد: بازید وزیر فرهنگ سوریه از این نمایشگاه  گویای علاقه مندی دو کشور در برقراری گفتمان های فرهنگی و هنری مشترک بیشتری است که زمینه برای حضور هنرمندان ایرانی در کشور دوست فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه میزبان هنرمندان نگارگر قمی

سوریه میزبان هنرمندان نگارگر قمی