مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 08:302021-12-21سياسي

تدارک پلوسی برای سالگرد حمله ششم ژانویه به کنگره


کنگره آمریکا، می خواهد در اولین سالگرد حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه، مراسم یادبودی برگزار کند که شرکت کنندگان در آن شمع روشن کرده و قانونگذارانی که شاهد این حمله بودند، - از مشاهدات خود بگویند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، برنامه این ادای احترام را در نامه ای، به دیگر نمایندگان دموکرات این مجلس اعلام کرد.

او در این نامه نوشت: ملت ما به زودی شاهد اولین سالگرد حمله مرگبار به ساختمان کنگره در ششم ژانویه خواهد بود.

همین حالا، مقدمات یک رویداد مفصل در حال آماده سازی است؛ رویدادی که شامل بحث و گفت وگو میان مورخان درباره روایت آن روز و همچنین فرصتی برای اعضای مجلس است تا تجربیات خود را از آن روز به اشتراک بگذارند.

هرج ومرج ششم ژانویه در حالی اتفاق افتاد که اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020، در کنگره تشکیل جلسه داده بودند.

این واقعه به عنوان خشونت آمیزترین حمله به ساختمان کنگره آمریکا از زمان جنگ 1812 شناخته شد و در آن، طرفداران دونالد ترامپ، رییس جمهوری وقت آمریکا، قانونگذاران این کشور و حتی مایک پنس، معاون وقت ترامپ را برای حفظ جانشان به تقلا انداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدارک پلوسی برای سالگرد حمله ششم ژانویه به کنگره

تدارک پلوسی برای سالگرد حمله ششم ژانویه به کنگره