مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 04:252021-12-20اجتماعي

پیشنهاد محرومیت اجتماعی برای رانندگان متخلف


یک سال از اجرای طرح موتوریار در پایتخت گذشت، طرحی که بر اساس آن برخی از تخلفات موتورسیکلت سواران به جای مجازات ریالی و توقیف باید با اقدامات اجتماعی جبران شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، علیرضا اسماعیلی، رییس پیشین پلیس راه کشور و مدرس دانشگاه در گفت وگو با ایسنا درباره اجرای طرح موتوریار در تهران اظهارکرد: سال هاست که در کشورهای توسعه یافته مجازات های اجتماعی، جایگزین برخی از مجازات های ریالی شده است.

مثلا بارها شده که در خبرها خوانده ایم مجازات فردی که اقدام به ریختن زباله در خیابان کرده بود، جمع کردن زباله از کف خیابان بوده و اقداماتی نظایر آن و اتفاقا عمده مردم هم از چنین اقدامی در یک کشور توسعه یافته استقبال کردند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد پرداخت جریمه ریالی قدرت بازدارندگی و آموزندگی خود را از دست می دهد، اظهارکرد: برخی از اقشار آسیب چندانی از پرداخت جریمه ریالی نمی بینند و همین موضوع هم سبب می شود که جریمه برایشان حتی آموزندگی هم نداشته باشد، اما از طرف دیگر مطالعات نشان داده که مجازات اجتماعی بر روی افراد و به خصوص چنین افرادی اثرگذاری بالایی دارد.

رییس پیشین پلیس راه کشور با اشاره به اجرای طرح موتوریار خاطرنشان کرد: سال ها بود که موتورسیکلت های متخلف در شهر توقیف و جریمه می شدند، اما باز هم چالش موتورسیکلت س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد محرومیت اجتماعی برای رانندگان متخلف

پیشنهاد محرومیت اجتماعی برای رانندگان متخلف