مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 12:152021-12-19اقتصادي

کاهش شدید صادرات محصولات شیلاتی مازندران


میزان صاردات محصولات شیلاتی در سال جاری از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 47 و 69 درصد کاهش یافته است.

- ساری- مدیرکل شیلات مازندران گفت: میزان صادرات محصولات شیلاتی در سال جاری از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 47 و 69 درصد کاهش یافته است.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره صادرات فراورده های و محصولات تولیدی شیلاتی گفت: میزان صادرات خاویار پروری 46 درصد افزایش وزنی و 9 درصد ارزش ریالی داشته است.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش بی رویه قیمت گوشت ماهیان خاویاری، صادرات آن 34 درصد کاهش داشته است، افزود: طی یکسال اخیر مرزهای عراق به روی تولیدات محصولات گرمابی بسته شده و به رغم پیگیری ها فعلاً ورود و صادرات گونه گرمابی به این کشور ممنوع است از این رو با کاهش 75 درصدی صادرات روبرو هستیم.

اسحاقی یادآور شد: صادرات ماهی قزل آلا و ماهیان سردآبی 283 سرد از نظر وزنی و 240 از نظر ارزشی با رشد روبرو بوده است، همچنین صادرات خوراک آبزیان نیز با رشد 12 درصد روبرو بوده است اما به دلیل افزایش قیمت دلار، با کاهش 9 درصد ارزش اقتصادی آن هستیم.

مدیرکل شیلات مازندران جمع کل صادرات محصولات شیلاتی را نسبت به مدت مشابه با کاهش 47 درصد وزنی و 69 درصد کاهش ارزش ریالی ذکر کرد و گفت: تحریم ها و بسته شدن مبادلات از جمله دلایل کاهش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شدید صادرات محصولات شیلاتی مازندران

کاهش شدید صادرات محصولات شیلاتی مازندران