مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 09:352021-12-19اقتصادي

سد چراغ ویس 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: سد چراغ ویس در حال حاضر بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص و ابلاغ 90 میلیارد تومان اعتبار، - این سد به بهره برداری کامل می رسد.

آرش آریانژاد امروز (28آذر) در جلسه امور آب وزارت نیرو؛ ضمن اشاره به این مسأله که آب شرب شهرستان سقز به عنوان دومین شهر جمعیتی استان، از سد چراغ ویس تأمین می گردد، اظهار کرد: در سال 1397 ردیف اعتباری این پروژه حذف و هزینه های ساخت این سد، صرفاً از محل اعتبارات متفرقه مواد 63 و 64 تأمین گردیده در حالی که سد چراغ ویس در حال حاضر بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص و ابلاغ 90 میلیارد تومان اعتبار، این سد به بهره برداری کامل می رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: از موارد تکمیل نشده سد چراغ ویس می توان به میزان 10 کیلومتر جاده دسترسی دو روستای پایین دست این سد اشاره کرد و در صورتی بخواهیم بیش از 50 میلیون مترمکعب آبگیری انجام دهیم، لازم است که این جاده تکمیل، اسکان و جابجایی ساکنین روستاهای پایین دست قطعی شود.

وی افزود: به دلیل عدم تکمیل رینگ و مخازن داخل شهر سقز توسط آبفا، امکان تحویل 600 لیتر بر ثانیه آب پاک، مقدور نیست که در این خصوص شرکت آبفای استان از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، به صورت مستمر پیگیر جذب اعتبار، جهت تکمیل این نواقص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد چراغ ویس 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سد چراغ ویس 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد