مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 10:302021-12-18فرهنگي

واکنش فرانس 24 به وضعیت سینمای ایران در فرانسه


شبکه خبری «فرانس 24» در گزارشی به حضور موفق و علاقه روزافزون مخاطبان فرانسوی به سینمای ایران در چند سال اخیر پرداخته است.

  - شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی به حضور موفق و علاقه روزافزون مخاطبان فرانسوی به سینمای ایران در چند سال اخیر پرداخته است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طیف متنوعی از فیلم های ایرانی در سال گذشته توجه مخاطبان فرانسوی مشتاق به ایران را به خود جلب کرده است.

قدرت این آثار سینمایی به همراه هزینه نسبتا پایین تولید آنها، به ایجاد عصر طلایی سینمای ایران در فرانسه منجر شده است.

در یک تعقیب و گریز نفس گیر در کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم تهران، یک افسر پلیس یک فروشنده کراک را تعقیب می کند که در نهایت در یک میکسر بُتن پایان ماجرا را رقم می زند.

این بخشی از اوج فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی است، فیلمی که با دیالوگ های دیوانه کننده شخصیت های پرحرف و توقف ناپذیرش شناخته می شود و محبوب ترین فیلم در میان موجی از فیلم های ایرانی است که طی سال گذشته سینماگران فرانسوی را مجذوب خود کرده است و از زمان آغاز اکران در ماه جولای بیش از 150 هزار بلیت فروخته شده است.

عسل باقری، کارشناس سینمای ایران در دانشگاه سرژی پاریس در این باره می گوید: 20 سال پیش، این نوع موفقیت در سینماهای فرانسه برای یک فیلم ایرانی غیرقابل تصور بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش فرانس 24 به وضعیت سینمای ایران در فرانسه

واکنش فرانس 24 به وضعیت سینمای ایران در فرانسه