مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 21:302021-12-16سياسي

چرا خوش نویسی به نام کشورهای عربی و ترکیه ثبت شد؟


خوش نویسی ایران با عنوان اصلی «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران» درحالی در یونسکو ثبت شد که 16 کشور عربی و ترکیه نیز خوش نویسی را همزمان به نام خود ثبت کرده اند.

- خوش نویسی ایران با عنوان اصلی برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران درحالی در یونسکو ثبت شد که 16 کشور عربی و ترکیه نیز خوش نویسی را همزمان به نام خود ثبت کرده اند.

اقدام آن کشورها و عنوان پرونده ایران، ابهاماتی را مطرح کرده است، از جمله این که آیا ایران فقط توانسته یک برنامه ملی برای پاسداری از خوش نویسی را در یونسکو ثبت کند؟ و چرا در زمان ثبت پرونده های آن کشورها، به خاستگاه خوش نویسی در ایران توجهی نشده است؟ مصطفی پورعلی ـ مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی ـ در گفت وگو با ایسنا درباره پرونده خوش نویسی ایران که با عنوان برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران در شانزدهمین نشست کمیته بین الدول حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس و در بخش برنامه های خوب پاسداری ثبت شد و در توضیح تفاوت ثبت این پرونده با پرونده های خوش نویسی ترکیه و کشورهای عربی که در فهرست میراث ناملموس ثبت شده است، گفت: کنوانسیون 2003 یونسکو که کشورها به موجب آن عناصر فرهنگی ناملموس خود را ثبت جهانی می کنند سه فهرست دارد؛ نخست فهرست میراث مُعر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا خوش نویسی به نام کشورهای عربی و ترکیه ثبت شد؟

چرا خوش نویسی به نام کشورهای عربی و ترکیه ثبت شد؟