مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 04:002021-12-16سياسي

آب شور کشور می تواند فرصتی برای پرورش تنوع آبزیان باشد


معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: حجم بزرگ آب های نامتعارف، شور و لب شور در منابع آبی کشور می توانند فرصتی برای تنوع در آبزی پروری از جمله پرورش ماهی تیلاپیا محسوب شوند.

- ، مرتضی افراسیابی شامگاه چهارشنبه ضمن سفر به خوزستان در نشست با اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برنامه تحولی شیلات کشور که در دولت جدید طراحی شده، برنامه ای بسیار جهش گونه است که این برنامه قابلیت تحقق و دستیابی دارد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران افزود: در این راستا بخشی الزامات وجود دارد که تحقیق و توسعه از سوی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی یکی از آنهاست چون که می توانند ما را در رسیدن به این اهداف یاری کنند.

وی، سهم آبزی پروری در تولیدات شیلاتی کل کشور را 45 درصد یعنی میزان 550 – 560 هزار تن اعلام کرد و گفت: در برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی در پایان برنامه هفتم توسعه کشور این رقم با رشد 3 برابر به یک میلیون و 600 هزار تن خواهد رسید.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران افزود: از سویی دیگر ذخایر آبزیان به شدت روند کاهشی دارند و هم اکنون 55 درصد تولیدات شیلات کشور در بخش صید از دریا و 45 درصد از حوزه آبزی پروری تأمین می شوند ولی این برنامه ارقام یاد شده را معکوس خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب شور کشور می تواند فرصتی برای پرورش تنوع آبزیان باشد

آب شور کشور می تواند فرصتی برای پرورش تنوع آبزیان باشد