مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 20:402021-12-15سياسي

نامه ای مشحون از مسائل عرفانی از امام به حاج احمدآقا


امام خمینی در بیست و پنجم آذر ماه سال 63، کتاب آداب الصلوه را به مرحوم حاج احمد آقا خمینی اهدا کردند.

- به شرح زیر است: "بسم اللّه الرحمن الرحیم کتاب آداب الصلوه را که خود از آن بهره ای نبردم جز تأسف بر قصور و تقصیر بر ایام گذشته که توانایی بر خودسازی داشتم، و حسرت و ندامت در روزگار پیری که دستم تهی و بارم سنگین و راهم بس دراز و پایم لنگ و آوای رحیل در گوش است، هدیه کردم به فرزند عزیزم احمد که از قدرت جوانی کامیاب است؛ شاید او ـ ان شاءاللّه تعالی ـ از محتویات آن که از کتاب کریم و سنّت شریف و افادات بزرگان فراهم شده است، بهره مند شود و به معراج حقیقی از رهنمایی اهل معرفت راه یابد، و دل از این ظلمتکده برکَند، و به مقصد اصلی انسانیت که انبیای عظام و اولیای کرام ـ علیهم صلوات اللّه و سلامه ـ و اهل اللّه بر آن راه یافتند و دیگران را دعوت فرمودند، توفیق یابد.

پسرم! خود را ـ که به فطرت اللّه تخمیر شده ای ـ دریاب و از گرداب ضلالت امواج سهمگین خودبینی و خودخواهی نجات ده و به سفینه نوح که پرتو ولایت اللّه است رکوب کن که مَنْ رَکِبَها نَجی وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْها هَلَکَ.

[1] فرزندم، کوشش کن که در صراط مستقیم که صراط اللّه است، ولو لنگان لنگان حرکت کنی و حرکات و سکنات قلبی و قالبی را رنگ معنویت و الوهیت دهی و خدمت به خلق را برای آن که خلق خدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه ای مشحون از مسائل عرفانی از امام به حاج احمدآقا

نامه ای مشحون از مسائل عرفانی از امام به حاج احمدآقا