مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 12:052021-12-15سياسي

توسعه پایدار از گذرگاه پژوهش عبور می کند


پژوهش باید در خدمت زندگی بهتر بشر قرار گیرد و در اسناد بالادستی کشور نیز سهم عمده ای برای پژوهش تقاضامحور و توسعه این فرهنگ قائل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، فرمانده سپاه فجر فارس امروز با اعلام این مطلب بیان کرد: پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت جامعه امر مهم پژوهش و تحقیق است.

سردار بوعلی با بیان اینکه ایران سرافراز در دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی کشوری سرآمد در عرصه علم و دارای دستاوردهای بی نظیر پژوهشی است، گفت: سهم تولید علمی کشور از یک دهم درصد در قبل از انقلاب اسلامی، اکنون به بیش از دو درصد رسیده و رشد علمی کشور نیز چندین برابر رشد جهانی است.

وی با بیان اینکه شد.

بوعلی با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیقات علمی، پشتوانه برنامه های علمی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه در حال پیشرفت است، گفت: پژوهش باید در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی همواره بعنوان یک مسئله محوری و دارای اهمیت دنبال شود.

  وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، ضرورت و اهمیت پژوهش در جهان امروز که تبادل و پردازش اطلاعات و ارتقا دانش یکی از شاخصه های مهم تمدنپهاست بیش از پیش نمایان شده است و از سوی دیگر  حضرت علی (ع) می فرمایند  برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پایدار از گذرگاه پژوهش عبور می کند

توسعه پایدار از گذرگاه پژوهش عبور می کند