مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 08:202021-12-15سياسي

بازخوانی ریشه های اصیل نهضت میرزاکوچک جنگلی در قم


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: بزرگداشت شخصیت میرزا، بزرگداشت ایران و دین پرورش دهنده این انسان ها است، انسان هایی که از رفاه طلبی، - تکاثر ثروت، ارضای شهوت چشم پوشیدند و برای آسایش ملت سختی و غربت تحمل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، در نشست خبری بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی عنوان کرد: یکی از مهم ترین مصادیق مشاعر دینی، یاد و بزرگداشت شخصیت های نمونه ای است که سعی کردند در طول حیات شان طبق آموزه های دینی و الهی زندگی شان را سامان دهند.

وی ادامه داد: یکی از شخصیت هایی که با دغدغه دینی و بر اساس الگوی برداری از زندگی اهل بیت (ع) سعی کرد که عمر خودش را در مسیر رضای خود و عزت مومنین صرف کند، میرزای بزرگ ایرانیان، میرزا کوچک جنگلی، بود.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلیمن یونس استادسرایی که به واسطه انقطاع از عافیت و رفاه طلبی یک مجاهدت تاریخی در جنگل های گیلان داشته به سردارجنگل معروف شده است و یکی از نمونه های مفاخر و مشاهیر ایرانی_اسلامی است که می توان با توجه به سیر زندگی او در نظام بشری افتخار نمود که یکی از نمونه های حریت، آزادی خواهی، عزت طلب، فداکاری و ایثار برای هم نوعان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی ریشه های اصیل نهضت میرزاکوچک جنگلی در قم

بازخوانی ریشه های اصیل نهضت میرزاکوچک جنگلی در قم