مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 15:452021-12-14ورزشي

شرط عجیب کارلسن: دیگر در قهرمانی جهان بازی نمی کنم مگر با فیروزجا!


قهرمان پنج باره شطرنج جهان عنوان کرد تنها در صورتی در دوره بعدی قهرمانی جهان حضور خواهد یافت که حریف او علیرضا فیروزجا باشد!  - گروه ورزشی جی پلاس، مگنوس کارلسن نروژی که اخیرا با شکست نپومنیشی از روسیه برای پنجمین بار قهرمان جهان شد انگیزه هایش را برای تکرار این عنوان از دست داده و اعلام کرده آماده واگذاری تاج و تخت قهرمانی جهان به شخص دیگری است.

شماره یک جهان حضور فیروزجا را تنها عاملی دانسته که ممکن است به او انگیزه بدهد باز هم در این مسابقه حاضر شود! کارلسن درباره این مساله گفت: افرادی هستند که از من انتظار دارند در مسابقه بعدی قهرمانی جهان هم حاضر شوم.

متاسفانه باید بگویم شانس این که این افراد ناامید شوند بسیار زیاد است! البته باید بگویم که شطرنج را کنار نخواهم گذاشت و تصمیم دارم ادامه بدهم چرا که به من نشاط و حس خوب می دهد.

در میانه راه مسابقه قهرمانی جهان تصمیمم را گرفته بودم که در مسابقات بلیتس و رپید قهرمانی جهان شرکت کنم اما راستش خود مسابقه قهرمانی جهان دیگر برایم لذت بخش نیست.

وی ادامه داد: با اتفاقی که در ریگا (پایتخت لتونی) رخ داد و فیروزجا قهرمان گرندسوییس شد و توانست سهمیه مسابقات کاندیداها را به دست بیاورد این واقعیت را برای من روشن کرد که امکان دارد نوبت بعدی با او روبرو شوم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط عجیب کارلسن: دیگر در قهرمانی جهان بازی نمی کنم مگر با فیروزجا!

شرط عجیب کارلسن: دیگر در قهرمانی جهان بازی نمی کنم مگر با فیروزجا!