مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 04:102021-12-14بين الملل

افغانستان در آستانه فروپاشی است


افغانستان در آستانه فروپاشی است و آمریکا باید با کمک متحدانش، سازمان ملل و جامعه اهداکنندگان کمک های مالی هرچه سریع تر به نجات این کشور بشتابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ پایگاه اینترنتی اندیشکده شورای آتلانتیک در مقاله ای به قلم تعدادی از مقامات سابق آمریکایی نوشت: زنگ خطر به صدا درآمده است.

سازمان ملل متحد، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و جامعه اهداکنندگان کمک های مالی، همگی در مورد فاجعه انسانی که با فروپاشی قریب الوقوع اقتصاد افغانستان همراه است، هشدار داده اند.

خروج نیرو های آمریکایی و متحدانش از افغانستان که منجر به تسلط طالبان بر این کشور شد، با قطع اکثر کمک های خارجی و مسدود شدن بیشتر ذخایر مالی افغانستان و از بین رفتن 40 درصد تولید ناخالص داخلی و 75 درصد بودجه دولت همراه شده است.

نظام بانکی افغانستان نیز در آستانه فروپاشی است و واحد پول ملی افغانستان (افغانی) نیز به سرعت در حال از دست دادن ارزش خود است.

خشکسالی طولانی مدت، بیماری همه گیر کووید-19 و از بین رفتن خدمات دولتی را به همه این مشکلات اضافه کنید.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد هشدار داده است افغانستان در آستانه فقر عمومی قرار دارد و حدود 97 درصد از جمعیت این کشور در خطر سقوط به زیر خط فقر تا اواسط سال 2022 قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان در آستانه فروپاشی است

افغانستان در آستانه فروپاشی است