مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 14:152021-12-13سياسي

گونه های زبانی ایران از کجا آمده اند؟


عضو گروه زبان و گویش های رایج پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گونه های زبانی ایران از پنج خانواده زبانی برآمده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا امینی دکتری زبان شناسی در گردهمایی علمی هفته پژوهش که از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری درحال برگزاری است، به پروژه اطلس زبانی ایران اشاره کرد که بیش از 400 نام تا کنون در آن برای گونه های زبانی ثبت شده است و گفت: گونه های زبانی ایران برآمده از پنج خانواده زبانی شامل، هند و اروپایی، زبان های سامی، زبان های ترکی تبارآلتایی، زبان های قفقازی و زبان های دراویدی است.

او در سخنرانی با موضوع نام دهی گونه های زبانی: ملاحظات زبانی و غیرزبانی ، به چرایی و اهمیت نام و دشواری نام گذاری، ملاحظات زبانی دسته بندی و تعیین نام گونه های زبانی و ملاحظات غیرزبانی در تعیین نام گونه های زبانی و تشریح هر یک پرداخت.

اطلس زبانی ایران در دست تهیه مژگان اسماعیلی ـ رییس پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ نیز دستاوردهای این پژوهشکده را تشریح کرد و گفت که 31 طرح پژوهشی درحال انجام است.

پونه مصطفوی - عضو هیأت علمی و گروه زبان و گویش رایج پژوهشکده زبان شناسی کتیبه ها و متون - هم هدف اصلی این گروه را مستندسازی، بررسی و پاسداری از میراث زبانی شفاهی ایران ذکر کرد و از اجرای ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های زبانی ایران از کجا آمده اند؟

گونه های زبانی ایران از کجا آمده اند؟