مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 08:452021-12-13فرهنگي

58 اثر صنایع دستی منطقه 2 کشور مهر اصالت ملی دریافت کردند


دبیر ششمین دوره مهر اصالت ملی منطقه 2 کشور از اعطای مهر اصالت ملی به 58 اثر صنایع دستی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خبر داد.

- ، جلیل جباری، در این زمینه اظهار کرد: اطلاع رسانی و جمع آوری آثار هنرمندان استان از اول سال 1400 توسط معاونت صنایع دستی و ادارات شهرستان انجام و در مجموع 70 اثر در مرحله داوری استانی به این جشنواره ارسال شد.

دبیر ششمین دوره مهر اصالت ملی منطقه 2 کشور افزود: در این داوری سهمیه تعیین شده استان های آذربایجان غربی 25 اثر و یک ساز، آذربایجان شرقی 50 اثر و 2 ساز و اردبیل 25 اثر و یک ساز بود.

جباری ادامه داد: آذربایجان شرقی از 54 اثر شرکت داده شده توانست در 6 رشته صنایع دستی، سفال و سرامیک، بافته های داری، صنایع دستی فلزی، چاپ باتیک و رودوزی های الحاقی برای 20 اثر مهر اصالت ملی اخذ کند.

دبیر ششمین دوره مهر اصالت ملی منطقه 2 کشور گفت: در این بین اردبیل از 32 آثار شرکت داده شده در داوری به تعداد 18 اثر در هشت رشته صنایع دستی از جمله گلیم بافی، ورنی بافی، قلم زنی، فیروزه کوبی، پته دوزی، ملیله سازی، زیورآلات سنتی و ساخت سازهای سنتی موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.

وی عنوان کرد: آذربایجان غربی از 63 آثار شرکت داده شده پس از داوری استانی برای 20 اثر در 10 رشته صنایع دستی منبت چوب، رودوزی های الحاقی، ملیله سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

58 اثر صنایع دستی منطقه 2 کشور مهر اصالت ملی دریافت کردند

58 اثر صنایع دستی منطقه 2 کشور مهر اصالت ملی دریافت کردند