مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 05:002021-12-13سياسي

آغاز بکار همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران


سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران از امروز در دانشگاه زابل آغاز می شود.

- ناصری دبیر علمی این همایش در گفت وگو با ایسنا- با بیان این که هدف اصلی سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران، شناساندن فرهنگ و باستان شناسی سیستان و بلوچستان به جهان است افزود: از 150مقاله رسیده به دبیرخانه 100مورد آن پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اعلام فراخوان در این همایش، بیش از 10 کشور اعلام آمادگی کردند تا در این زمینه با ما همکاری کنند، علاوه براین بیش از40 نفر متخصص در علم باستان شناسی نیز از کشورهای مطرح دنیا علاقمندی خود را به شرکت در این همایش اعلام کرده اند.

عضوهیات علمی باستان شناسی دانشگاه زابل ادامه داد: در این همایش که به صورت نیمه حضوری برگزار خواهد شد، 41 سخنران داخلی و خارجی به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

رضا ناصری محورهای برگزاری این همایش را؛ کاوشها و بررسیهای باستان شناسی جنوب شرق ایران، کاوشهای منطقه ای و فرامنطقه ای جنوب شرق ایران تاریخ و هنر درجنوب شرق ایران، تکنولوژی،معیشت و تجارت در جنوب شرق ایران و.

، عنوان کرد.

وی اضافه کرد: شهرسوخته مرکز سنگهای قیمتی در 5 هزارسال قبل در دنیا بوده که کنار معادن لاجورد، فیروزه و زمرد قرار داشته و باید به این نکات توجه شود در آن دوران با تجارتی که صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بکار همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران

آغاز بکار همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران