مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 07:202021-12-12سياسي

توسعه پژوهش در گرو تقویت نخبگان و سرمایه گذاری صحیح است


یک عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: برای پیشرفت در حوزه پژوهش به دو بازوی نیروی انسانی نخبه و سرمایه گذاری مادی و معنوی صحیح نیاز است.

- علی بهلولی در گفت وگو با ایسنا با تأکید براینکه وضعیت کشور از دیدگاه پژوهشی نسبت به 15 سال گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است، اظهار کرد: متأسفانه اکثر این پژوهش ها بیشتر در حوزه پژوهش های کتابخانه ای هستند که باید به سمت پژوهش های تقاضامحور و بنیادی سوق داده شوند.

وی افزود: برای جهت دادن پژوهش ها به سمت تحقیقات بنیادی و تقاضامحور، باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح داشت.

این استاد دانشگاه با تأکید براینکه برای پیشرفت در حوزه پژوهش دو بازوی مهم نیروی انسانی نخبه و سرمایه گذاری مادی و معنوی در حوزه پژوهش نیاز است و این دو بازوی مهم هستند که برای تقویت آنها باید برنامه ریزی صحیح انجام شود.

مدیر گروه معماری کامپیوتر دانشگاه اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر مهم ترین چالش های پیش روی رشته کامپیوتر در ایران، گفت: سه عامل کند کننده پژوهش در حوزه تخصصی کامپیوتر را می توان کمبود زیرساخت های محاسباتی، مسائل مالی و کمبود نیروی نخبه دانست.

بهلولی توضیح داد: در مورد زیرساخت های محاسباتی اقدامات بسیار خوبی در مراکز دانشگاهی انجام شده، اما به طور کامل جوابگوی نیازها نیستند و باید تقویت شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پژوهش در گرو تقویت نخبگان و سرمایه گذاری صحیح است

توسعه پژوهش در گرو تقویت نخبگان و سرمایه گذاری صحیح است