مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-11پزشكي

ناباروری، علل و روش های درمان


سن باروری مناسب برای مردان زیر 45 سال و برای زنان زیر 35 سال است، چرا که بعد از این کیفیت تخمک کاهش یافته و احتمال نازایی و کمتر شدن باروری افزایش می یابد که البته تاثیر سن در زنان بیشتر از مردان است.

- دکتر شهلا دانایی در تشریح علل ناباروری ادامه می دهد: ناباروری علل متفاوتی دارد و می تواند از هر دو زوج باشد یعنی علاوه بر فاکتور مردانه و زنانه، فاکتورهای مشترک هم تاثیرگذار است و همچنین مسائل محیطی، ارثی و ژنتیکی در زوجین نیز بی تاثیر نیست.

او اضافه می کند: در مورد مسائل محیطی، فاکتورهای متعددی می تواند دخیل باشد؛ در مردان مسائل شغلی مانند ارتباط با مواد و رنگ های شیمیایی، مواد صنعتی، مواد پتروشیمی، مصالح ساختمانی، رنگ های صنعتی یا ارتباط با درجه حرارت بالا مانند نانواها و نشستن طولانی مدت در رانندگان در تحرک و شکل اسپرم اختلال ایجاد می کند.

دانایی می گوید: طبق تحقیقات آلودگی هوا و امواج رادیویی مانند امواج موبایل در کیفیت اسپرم و تا حدی در تخمدان ها تاثیرگذار است و علاوه بر این موارد سبک زندگی نیز بی تاثیر نیست؛ چاقی یکی از عوامل ناباروری است که سبب تحرک کم و ایستایی ناحیه بیضه و حرارت بالا می شود، ابتلای به واریکوسل یعنی وجود رگ های واریسی در بیضه نیز باعث ناباروری شده که عامل اختلال در شکل و عملکرد اسپرم است و در زنان ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناباروری، علل و روش های درمان

ناباروری، علل و روش های درمان