مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 13:202021-12-10اقتصادي

3500 هکتار مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی می رود


مدیرکل منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه سه هزار و 500 هکتار مراتع استان زیر کشت گیاهان دارویی می رود، گفت: تاکنون بیش از 20 هزار هکتار مرتع زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است.

- ، جعفرمرادی حقیقی بعدازظهر جمعه در حاشیه برنامه کشت گیاهان دارویی و صنعتی مراتع شهرستان شاهرود حوضه آبخیز ابر در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سه هزار و 500 هکتار مراتع استان زیر کشت گیاهان دارویی می رود، ابراز داشت: باریجه، آنغوزه، وشق و بادام کوهی ازجمله این گیاهان دارویی را شامل می شود.

وی بابیان اینکه کاشت گیاهان دارویی با مشارکت مرتع داران صورت می گیرد، افزود: هدف از اجرای این اقدام بهبود معیشت جوامع بومی و محلی و ایجاد درآمد و ارتزاق برای آن ها و همچنین کمک به ایجاد پوشش گیاهی و تثبیت خاک است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه بذرهای مذکور در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، ابراز داشت: رونق اقتصادی مرتع داران و افزایش درآمد خانوارها مهم ترین هدف این کار است که بذر گیاهان به صورت رایگان به این جامعه هدف داده می شود.

مرادی حقیقی بابیان اینکه تاکنون کشت گیاهان دارویی و صنعتی در بیش از 20 هزار هکتار مراتع اجرایی شده است، تصریح کرد: این نوع کشت می تواند کاهش فشار چرای دام در مراتع را به دنبال داشته باشد که درنهایت منجر به حفظ پوشش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3500 هکتار مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی می رود

3500 هکتار مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی می رود