مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 08:202021-12-09اقتصادي

تشکیل 448 تشکل کارگری و کارفرمایی در دولت سیزدهم


بر اساس گزارش ها از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، 448 تشکل اعم از شوراهای اسلامی کار، انجمن­ های صنفی کارگری و کارفرمایی و مجمع نمایندگان کارگران تاسیس شده که از اهتمام و توجه ویژه دولت به جایگاه تشکل ها در مناسبات روابط کار حکایت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به طور حتم ایجاد و توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی به عنوان بازوان توانمند وزارت کار می تواند موجب افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی شود.

تشکل های کارگری در تحقق مطالبات کارگران اعم از وضعیت معیشت، حقوق و دستمزد، بیمه و قراردادهای کار نقس موثری دارند؛همچنان که تشکل های کارفرمایی در پیگیری و حل مشکلات بنگاههای اقتصادی و مطالبات کارفرمایان از دولت اثرگذارند.

حضور نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی در مراجع تصمیم گیر اعم از شورای عالی کار، سازمان تامین اجتماعی، شورای عالی حفاظت فنی، شورای عالی اشتغال و مراجع تشخیص و حل اختلاف می تواند در دفاع از حقوق و مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی مثمرثمر باشد.

بررسی عملکرد معاونت روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سه ماه گذشته نشان می دهد که از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، 448 تشکل شامل شوراهای اسلامی کار و کانون های مربوطه، انجمن­ های صنفی کارگری و کارفرمایی و کانون های مربو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل 448 تشکل کارگری و کارفرمایی در دولت سیزدهم

تشکیل 448 تشکل کارگری و کارفرمایی در دولت سیزدهم