مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 13:502021-12-08حوادث

شیربچه، بی بی مریم بختیاری که بود؟


این مبارز بختیاری فرزند سردار بی بی مریم، که در سریال تلویزیونی «بانوی سردار» همه با او بیشتر آشنا شدیم، است که در جوانی، از سواران به نام بختیاری بود و در قیام مشروطه همراه و همسو با مردم جنگید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در گرگ و میش یک روز سرد زمستان، چوبه داری در محوطه زندان قصر به پا شده بود و آن طرف تر، شیر بچه سردار بی بی مریم بختیاری، در بند روباه صفتان و شغالان می غرید.

با هر حرکت علیمردان خان، مزدوران و بزدلان شاه چند قدمی از او فاصله می گرفتند.

در ده بیست قدمی، چند نظامی مسلح با تفنگ های آماده شلیک ایستاده بودند و منتظر فرمان اجرای حکم اعدام بودند، آن هم اعدام چه کسی؟ پسر سردار بی بی مریم بختیاری! این مبارز بختیاری فرزند سردار بی بی مریم، که در ببندند کلاه پهلوی خود را به نشان نفرت از رژیم پهلوی مچاله کرد و به دور انداخت و داشت با صدای رسا فریاد می زد زنده باد ایران و آزادی که با صدای دهشتناک چند گلوله به خاموشی گرایید و لحظاتی بعد جسد بیجان مردی که دلی چون شیر و عزمی مثل کوه داشت و در میدان جنگ هیچکس پشت او را ندیده بود، با صورت بر زمین افتاد و در خون خود غلطید.

علی مردان خان مردانی بختیاری متولد 1271 در چهارمحال و بختیاری و از سرداران بختیاری که با حکومت پهلوی از سال 1308 تا 1313 به مدت 5 سال جنگید و به دستور رض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیربچه، بی بی مریم بختیاری که بود؟

شیربچه، بی بی مریم بختیاری که بود؟