مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 06:302021-12-08پزشكي

ترش پرخاصیت


مردم کم وبیش از قدمت طولانی گیاهان دارویی و جایگاه آن در طب سنتی با خبر هستند، ولی امروزه از سماق کمتر به عنوان دارو یاد شده و بیشتر به عنوان چاشنی غذا از آن استفاده می شود.

- تنظیم قند خون، کاهش چربی بدن، رفع بیماری های پوستی، کاهش فشار خون، درمان کبد چرب، مداوای مشکلات معده و دستگاه گوارشی از جمله خواص مختلف سماق است، که در صورت نهادینه شدن آن به عنوان یک گیاه دارویی، می توان در حوزه اشتغال تحولات زیادی را شاهد بود.

سماق ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی دارد کاک رضا یکی از باغداران نمونه و تولید کننده این محصول ارگانیک که سال هاست از این طریق معیشت خود و خانواده اش را تامین می کند و از درآمد آن راضی است،به ایسنا گفت: فصل پاییز به دلیل بارش های فراوان و همچنین کوهستانی بودن مکان، زمان دلپذیری برای کاشت، داشت و برداشت این محصول به شمار می رود.

این باغدار اضافه کرد: این مناطق از نظر طبیعی برای کشت سماق مستعد است، نیروی کار فراوان نیز وجود دارد، بنابراین در صورتی که مسئولان بیش از گذشته به این محصول بها دهند، می توان برای اشتغال منطقه کمک شایان توجهی کرد.

کشت سماق در 1000 هکتار اکبر کرامتی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا، گفت: سطح زیر کشت سماق در سردشت 1000 هکتار بوده و میزان تولید متوسط یک تن به ازای ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترش پرخاصیت

ترش پرخاصیت