مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 17:552021-12-06پزشكي

زالی: آمار بروز اختلالات روانپزشکی در ایران بالاتر از آمار جهانی نیست


حتی اضطراب های ساده ای که ما در زندگی روزمره ممکن است آن را تجربه کنیم، در تست های غربالگری ممکن است به عنوان برخی از موارد مواج غیرپایدار و شناور روانشناختی تلقی شود که خیلی از آن ها حتی احتیاج به درمان و مداخلات درمانی هم ندارد.

- حتی اضطراب های ساده ای که ما در زندگی روزمره ممکن است آن را تجربه کنیم، در تست های غربالگری ممکن است به عنوان برخی از موارد مواج غیرپایدار و شناور روانشناختی تلقی شود که خیلی از آن ها حتی احتیاج به درمان و مداخلات درمانی هم ندارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره گزاره از هر سه ایرانی یک نفر دچار اختلال روانی است که روز گذشته از قول وی در رسانه ها بازتاب یافت، با ارائه توضیحاتی تاکید کرد: آمار بروز اختلالات روانپزشکی در ایران بالاتر از آمار جهانی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه با بیان اینکه جلسه ای که این جمله در آن نقل شده، مربوط به توانمندسازی همکاران گروه های پرستاری است، اظهار کرد: به طورمعمول در مطالعات غربالگری اجتماعی، از مکانیسم های سنجشی استفاده می شود که حتی موارد بسیار خفیف مانند اضطراب های ساده ای که همه ما در زندگی درگیر آن هستیم، یا افسردگی های ناپایدار که به معنای اختلال روانی نیستند، در آن سنجیده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زالی: آمار بروز اختلالات روانپزشکی در ایران بالاتر از آمار جهانی نیست

زالی: آمار بروز اختلالات روانپزشکی در ایران بالاتر از آمار جهانی نیست