مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 13:552021-12-06اجتماعي

مازندران در معرض فرسایش بادی خاک است


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه فرسایش بادی سال ها در استان شروع شده است، میانگین فرسایش خاک را 16 تن در هکتار بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسینعلی ابراهیمی عصر دوشنبه در نشست علمی تخصصی فرسایش بادی خاک و اثرات سو آن بر محیط زیست با اشاره به اینکه فرسایش خاک به صورت آبی و بادی در استان وجود دارد، خواستار برنامه ریزی برای مهار این پدیده شد.

وی با عنوان اینکه مخالف کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار هستیم، آسیب وارد شدن به خاک را دلیل مخالفت بیان کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی باید در دشت ها صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه باید کشت بوته های مرتعی در اراضی شیبدار مورد توجه قرار گیرد، افزود: به دلیل آنکه ریشه بوته های مرتعی تا 40 متر در عمق خاک می رود و در صیانت از آن تأثیر دارد.

ابراهیمی با اشاره به فرسایش بادی در برخی مناطق استان از جمله میانکاله اظهار داشت: سالهاست که فرسایش بادی در استان شروع شده است و میانگین فرسایش خاک در استان 16 تن در هکتار بوده در حالی که تولید خاک 34 کیلوگرم در هکتار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تقویت پوشش گیاهی را راهکار مناسب برای جلوگیری از فرسایش خاک دانست و گفت: رعایت الگوی کشت و ضوابط زیست محیطی نیز در این راستا اهمیت بسیاری دارد زیرا اکنون برخی ازشیوه های کشت در استان همخوانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران در معرض فرسایش بادی خاک است

مازندران در معرض فرسایش بادی خاک است