مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 21:052021-12-05فرهنگي

وضعیت پل «شاه عباسی» کرج در دو دهه ای که گذشت


پل تاریخی «شاه عباسی» کرج که دو دهه ای است به ثبت ملی رسیده، سال هاست که فرسوده است و در تمام این سال ها وعده مراقبت آن را سرپا نگه داشته اما از سال گذشته تا امروز وضعیت او وخیم تر شده است و مرمت آن را که کمتر از یک سال است آغاز شده، - پل تاریخی شاه عباسی کرج که دو دهه ای است به ثبت ملی رسیده، سال هاست که فرسوده است و در تمام این سال ها وعده مراقبت آن را سرپا نگه داشته اما از سال گذشته تا امروز وضعیت او وخیم تر شده است و مرمت آن را که کمتر از یک سال است آغاز شده، متوقف کرده اند.

در سلسله گزارش های گذشته به اهمیت حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و همچنین آثار و بناهای تاریخی که مورد بی مهری متولیان قرار گرفته اند، تا جایی که برخی از آن ها به ورطه نابودی کشیده شدند، اشاره کردیم.

همانطور که گفته شد ایران با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی از موارث فرهنگی غنی نیز بهره مند است و یکی از دغدغه های امروز نگهداری درست از این آثار است که مانند شناسنامه یک ملت و بیانگر فرهنگ و خاطرات گذشته ایران هستند.

در این گزارش به بررسی وضعیت پل تاریخی در کرج پرداختیم که این روزها نیازمند مرمت و توجه است اما به علت فقدان بودجه، مرمت آن متوقف شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پل شاه عباسی نامی است که محلیان به پلی واقع بر رودخانه کرج می گویند؛ پلی که پی آن در دروه سلجوقی شکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت پل «شاه عباسی» کرج در دو دهه ای که گذشت

وضعیت پل «شاه عباسی» کرج در دو دهه ای که گذشت