مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 18:552021-12-05سياسي

مخالفت کمیسیون بهداشت با به رسمیت شناختن طب سنتی


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مخالفت این کمیسیون با طرح الزام به رسمیت شناخته شدن طب سنتی ایرانی در قوانین کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، زهرا شیخی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان طرح الزام به رسمیت شناخته شدن طب سنتی ایرانی در قوانین کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: این طرح با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد، زیرا بار مالی تشکیل شورای عالی طب سنتی ایرانی پیش بینی نشده علاوه بر عنوان طرح با مقدمه توجیهی آن منطبق نیست؛ در مقدمه توجیهی طرح آمده که یک تبصره به قانون تشکیل وزارت بهداشت باید اضافه شود و با توجه به سیاست های تنقیحی مجلس در قانون تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب 1389 مبنی بر جلوگیری از تورم قوانین و با توجه به سابقه قانون گذاری در زمینه این طرح و در قانون الحاق به قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب 1367 که دارای ارتباط موضوعی با آن است باید تنظیم شود و عنوان طرح هم بر همین اساس مورد اصلاح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح با اصل 85 قانون اساسی مغایرت دارد، افزود: مجلس نمی تواند اختیار قانون گذاری را به شخص و هیاتی واگذار کند بنابراین چناچه منظور از تدوین و اجرای تمهیدات قانونی در ماده واحده وضع قانون باشد این بخش مغایر اصل 85 قانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت کمیسیون بهداشت با به رسمیت شناختن طب سنتی

مخالفت کمیسیون بهداشت با به رسمیت شناختن طب سنتی