مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 10:152021-12-05دانش

ایران از کشورهای پیشرو در کاشت حلزون شنوایی است


ایران از جمله کشورهای پیشرو در کاشت پروتز حلزون بوده و بیش از 28 سال است که جراحی کاشت پروتز حلزون شنوایی را انجام می دهیم.

- ، مسعود متصدی زرندی، در پاسخ به این سوال که وجود هیأت امنای صرفه جویی ارزی چقدر در عدالت سازی و تأمین پروتزها حائز اهمیت است، اظهار داشت: یکی از پایه ها و ستون های محکم موفقیت در کاشت حلزون کشورمان، وجود هیأت امنای صرفه جویی ارزی در برهه های زمانی متفاوت بوده است و مشکلات متعددی توسط این نهاد رفع شده است به طور مثال خریدهای تجمیعی هیأت امنا منجر شده تا با قیمت مناسب پروتز برای کشور تأمین شود.

وی افزود: از اقدامات هیأت امنا طی این سال ها که به عنوان پشتیبان و رمز موفقیت در کمک به بیماران کاشت حلزون محسوب می شود مجاب کردن دولت برای تعیین ردیف بودجه اعتباری مشخص جهت حمایت از کاشت حلزون شنوایی بیماران ناشنوا در بودجه سالانه کشور است.

علاوه بر این یکی از مهمترین اقدامات هیأت امنا در تمام سال هایی که کشور ما تحت فشارهای تحریم قرار دارد توانمندی هر ساله این نهاد در تأمین پروتزهای کشور علی رغم عدم تخصیص بودجه های مصوب بوده است.

رییس بخش کاشت حلزون بیمارستان امیراعلم عنوان کرد: برخی از لحاظ اقتصادی احساس می کنند وضع کشور در تأمین پروتز در سال های اخیر سخت تر شده است اما به همت و کمک هیأت امنای صرفه جویی ارزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از کشورهای پیشرو در کاشت حلزون شنوایی است

ایران از کشورهای پیشرو در کاشت حلزون شنوایی است