مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-05سياسي

ضرورت احیای درخشش و جایگاه نمادین مسجد زیتونه تونس در جهان اسلام


ابراهیم الشائبی، وزیر امور دینی تونس بر احیای درخشش و تلألؤ مسجد زیتونه جهت بازگشت به عهد قدیم خود به عنوان نماد دین و علم تاکید کرد.

- ، الشائبی در جلسه ای که با حضور جمعی از مسئولان عالی تونس در مقر وزارتخانه متبوعش برگزار شد، بر اهمیت جایگاه مسجد زیتونه و ارزش میراثی و جایگاه آن در جهان اسلام به علاوه چهره نمادین آن در تونس تاکید کرد.

بر اساس بیانیه صادره از این وزارتخانه، وزیر امور دینی بر ضرورت مسئولیت پذیری این مسجد و انجام وظایف خود در نشر ارزش ها و معرفی بیشتر مزایای دین اسلام و پر کردن خلاءهای روحی مسلمانان به ویژه جوانان تاکید کرد و دستور داد تا برای ارتقای ظاهری و محتوایی این مسجد، طرح های فوری تدوین گردد.

مسجد زیتونه، یا مسجد اعظم، مسجد جامع اصلی در شهر تونس قدیمی و تونس پایتخت است و بزرگترین و قدیمی ترین مسجد این شهر است که وابستگی آن به مذهب مالکی برمی گردد.

این مسجد در سال 698 میلادی برابر با 79 هجری قمری به دستور حسان بن نعمان ساخته شد و عبیدالله بن الحبحاب در سال 732 میلادی بنای آن را کامل کرد.

این مسجد، پس از مسجد عقبه بن نافع، دومین مسجد قدیمی تونس به شمار می آید.

مسجد زیتونه در مساحتی بالغ بر 5000 متر مربع ساخته شده است و 9 درب دارد و سالن داخلی آن در بردارنده 184 ستون است که در اصل، از موقعیت باستانی کارتاژ به ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت احیای درخشش و جایگاه نمادین مسجد زیتونه تونس در جهان اسلام

ضرورت احیای درخشش و جایگاه نمادین مسجد زیتونه تونس در جهان اسلام