مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:552021-12-05اقتصادي

527 هزار هکتار جنگل در کرمانشاه با گونه های متفاوت دیده می شود


مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: 527 هزار هکتار جنگل با گونه های متفاوت در استان کرمانشاه دیده می شود.

- اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای 2 میلیون و 400 هزار مساحت بوده که 74 درصد از این مساحت را عرصه های طبیعی دربرمی گیرند.

وی افزود: 527 هزار هکتار جنگل با گونه های متفاوت بلوط، بنه، زالزالک، بادام تلخ، تنگرس در استان کرمانشاه و شهرستان های اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، دالاهو، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، هرسین و سنقر دیده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: هر هکتار از این جنگل ها در سال پنج تن اکسیژن تولید کرده که در حقیقت اکسیژن مورد نیاز 10 نفر در سال تأمین می شود.

کولانی بیان کرد: جنگل های زاگرس 40 درصد از منابع آبی کشور را تأمین کرده و این جنگل ها پوشش زیر اشکوب آنها بخش قابل توجه ای از خوراک دام عشایر را تأمین می کند.

وی گفت: 200 هزار هکتار درخت بنه در استان کرمانشاه وجود دارد که صمغ آن به صورت خام به کشورهای عربی و اروپایی صادر شده و این بهره برداری چهار سال یکبار با نظارت و حفظ گونه صورت می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: حریق های سهوی و عمدی، آفات، بیماری ها و تخریب که اغلب توسط افراد سودجو و فرصت طلب صورت می گیرد باعث به خطر انداختن سلامت جنگل ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

527 هزار هکتار جنگل در کرمانشاه با گونه های متفاوت دیده می شود

527 هزار هکتار جنگل در کرمانشاه با گونه های متفاوت دیده می شود