مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:102021-12-05سياسي

روزنامه دولت، راهکارهای ضمانت گرفتن از امریکا برای خارج نشدن از توافق را اعلام کرد


این مقاله به اقداماتی چون نوسازی ناوگان هوایی و سرمایه گذاری در بخش خودروسازی به عنوان مناقع اقتصادی توافق اشاره می کند، اما اشاره ای به مسیر رسیدن به این اهداف نمی کند.

- خواسته ایران در ارائه ضمانت عینی به قدری دارای منطق و استدلال محکم بود، که جامعه نخبگانی و مقامات جوامع مختلف نیز به مشروعیت این خواسته اعتراف کردند.

به عنوان مثال، میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان ملل، در سخنانی درخواست ضمانت از امریکا توسط ایران را منطقی دانست.

بعد از ایجاد جوی در فضای بین الملل در جهت تأیید ارائه ضمانت از سمت طرف غربی، جریان فریب شروع به کار کرده و با به حاشیه بردن مسأله و طرح موضوعاتی غیرواقعی سعی در ذبح کردن این طرح دارند.

در روزهای اخیر، مقاله ای با عنوان تضمین های فنی برای بازگرداندن و حفظ توافق هسته ای توسط دو مرکز بورس و بازار و شبکه راهبری اروپا منتشر شد، که در بعضی روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی نیز منعکس شد.

در این مقاله، بیان شده است که ضمانت های سیاسی و حقوقی که به طور معمول در توافقات بین المللی مطرح می شوند ناکارآمد بوده و نمی توانند از به هم خوردن یک توافق جلوگیری کنند.

به عنوان مثال در این یادداشت، خروج امریکا از برجام به عنوان عدم کارآیی ضمانت سیاسی و ناتوانی دیوان بین المللی دادگستری در مواجهه با امریکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه دولت، راهکارهای ضمانت گرفتن از امریکا برای خارج نشدن از توافق را اعلام کرد

روزنامه دولت، راهکارهای ضمانت گرفتن از امریکا برای خارج نشدن از توافق را اعلام کرد