مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 20:002021-12-04بين الملل

بیانیه سعودی-فرانسوی: سلاح باید منحصرا در دست دولت لبنان باشد


به دنبال سفر رییس جمهور فرانسه به عربستان، دو کشور بیانیه ای مشترک را صادر کرده و بر لزوم انحصار سلاح در دست دولت لبنان تأکید کردند.

- به دنبال سفر رییس جمهور فرانسه به عربستان، دو کشور بیانیه ای مشترک را صادر کرده و بر لزوم انحصار سلاح در دست دولت لبنان تأکید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه روز شنبه پس از دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در جده، در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که انجام اصلاحات همه جانبه توسط دولت لبنان، به ویژه پایبندی به توافق طائف در مورد وحدت ملی و صلح مدنی در لبنان و محدودیت تسلیحات به نهادهای دولتی لبنان ضرورت دارد.

در این بیانیه مشترک آمده است: ما از نتایج مثبت به دست آمده و گسترش دامنه همکاری بین عربستان و لبنان در زمینه های مختلف تمجید می کنیم و درباره تقویت همکاری اقتصادی و تبادل اطلاعات و توسعه توانمندی های بشری و استفاده از فرصت های ناشی از طرح چشم انداز 2030 و طرح اقتصادی فرانسه در سال 2030 توافق کردیم.

ما بر اهمیت پایبندی به اصول کنوانسیون چارچوب تغییر آب و هوا و توافق آب و هوایی پاریس و لزوم توسعه و اجرای این توافقنامه تأکید می کنیم.

در بخش دیگر از بیانیه سعودی - فرانسوی، ایران بار دیگر به عامل بی ثباتی در منطقه از طریق انتقال پهپادها و موشک های بالستیک به یمن متهم شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه سعودی-فرانسوی: سلاح باید منحصرا در دست دولت لبنان باشد

بیانیه سعودی-فرانسوی: سلاح باید منحصرا در دست دولت لبنان باشد