مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 14:502021-12-04پزشكي

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / شنبه 13 آذر 1400


طبق گزارش وزارت بهداشت در روز شنبه 13 آذر 1400، اکنون دو شهر کشور در وضعیت قرمز، 9 شهر در وضعیت نارنجی، 153 شهر در وضعیت زرد و 284 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ صفر و یک رقمی شدن شمار جانباختگان در 19 استان کشور حکایت از تاثیرگذاری واکسیناسیون عمومی و کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا درکنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارد، وضعیتی که در صورت تداوم می تواند حکایت از بازگشت به روزهای عادی و از سرگیری جریان زندگی همچون دوران پیش از کرونا داشته باشد.

آمارهای منتشره از روند نزولی جانباختگان و مبتلایان به بیماری کووید 19 در روزهای اخیر بدان معنا نیست که سایه ویروس کرونا به طور کامل کمرنگ شده است ، این ویروس همچنان فعال است و بروز سویه جدید آن با نام اومیکرون نشان می دهد که این ویروس ریز جثه هر بار با جهش و شکلی تازه در جهان عرض اندام می کند.

رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن همزمان همچنان تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری و جلوگیری از بروز سویه جدید است .

مصطفی صالحی وزیری مسوول آزمایشگاه مرجع کشوری کووید 19 انستیتو پاستور ایران در این زمینه می گوید: زدن واکسن کرونا نباید عامل ساده انگاری هموطنان شود و همه باید از عادی انگاری به شدت پرهیز کنیم، تزریق واکسن همراه با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، به خوبی در بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / شنبه 13 آذر 1400

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / شنبه 13 آذر 1400