مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 09:002021-12-04سياسي

نفوذ و قدرت طلبی از عوامل شکست «نهضت جنگل» بود


رییس سازمان بسیج اساتید کشور نفوذ و قدرت طلبی را از عوامل شکست «نهضت جنگل» برشمرد و گفت: باید از عوامل شکست قیام جنگل درس عبرت گرفت.

- ، محمدرضا مردانی پیش از ظهر شنبه در مراسمی با موضوع نقش اساتید بسیجی در ادامه نهضت جنگل با بیان اینکه میرزا کوچک نماد شجاعت مردم گیلان است، اظهار کرد: نهضت اسلامی جنگل یکی از نهضت های ضد استبدادی و ضد استعماری محسوب می شود.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اهداف نهضت جنگل ، بیان کرد: برقراری عدالت، استقلال و مبارزه با استبداد داخلی و اخراج نیروهای بیگانه از کشور اهداف مهم قیام میرزا کوچک جنگلی است.

وی با بیان اینکه قیام جنگل غیرت ملی و دینی مردم ایران در شمال کشور را به نمایش گذاشت، تصریح کرد: قیام جنگل مبتنی بر اندیشه اسلامی و قرآنی است.

مردانی با بیان اینکه نهضت جنگل ثابت کرد تجزیه ایران امری نشدنی است، ادامه داد: میرزا در هفت سال نبرد با دشمنان توانست بخش های زیادی از شمال ایران را از تصرف بیگانگان خارج کند.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر عبرت گرفتن از درس ها و عوامل شکست قیام جنگل، بیان کرد: نهضت اسلامی میرزا کوچک جنگلی یکی از آموزه های تاریخی و حرکت عظیم اسلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفوذ و قدرت طلبی از عوامل شکست «نهضت جنگل» بود

نفوذ و قدرت طلبی از عوامل شکست «نهضت جنگل» بود