مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-04سياسي

خوزستان در بحث آب با تنش و مشکلات جدی مواجه است


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان در بحث آب شرب، کشاورزی و حق آبه زیست محیطی با تنش و مشکلات جدی مواجه است، گفت: رودخانه های خشک و وضعیت ذخایر سدهای استان گواه این مساله است.

- سید کریم حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشور از نظر منابع آبی و نیاز به آب به ویژه آب شرب در برخی از مناطق و آب کشاورزی در بسیاری از مناطق با مشکل مواجه است و این مساله بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در خوزستان با وجود رودخانه های فراوان و وجود منابع آبی متعدد، به دلایل مختلفی با کمبود آب مواجه هستیم و این مساله قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خوزستان بیش از 700 روستا با مشکل آب شرب مواجه هستند، گفت: در ماه های اخیر برخی از روستاها در خوزستان علی رغم داشتن شبکه آبرسانی، به دلیل افت فشار و کاهش دبی رودخانه ها با مشکل تامین آب شرب مواجه شدند.

حسینی با بیان اینکه کشاورزان خوزستان در دو سال اخیر به طور جدی با بحث محدودیت کشت محصولات کشاورزی مواجه بوده اند، عنوان کرد: اکنون که در فصل کشت استراتژیک گندم قرار داریم، محدودیت های کشت در مناطقی از خوزستان لحاظ شده است که ناشی از مساله تنش آبی و عدم امکان تامین آب مورد نیاز کشت ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان در بحث آب با تنش و مشکلات جدی مواجه است

خوزستان در بحث آب با تنش و مشکلات جدی مواجه است